Lymfaterapiakurssi 2024

Tom Väisänen järjestää yhteistyössä

Suomen Lymfahoito ry, Lymfterapi i Finland rf:n kanssa

Lymfahoidon Kokonaisuus (LYKO) –koulutuksen Helsingissä:

26.-31.8, 30.9-5.10, 28.10.-2.11. ja 25.-30.11.2024

Lymfahoidon Kokonaisuus –koulutus on Kelan hyväksymä ja kansainväliset kriteerit täyttävä lymfaterapeutin koulutus, joka antaa monipuolisen tietotaidon eri turvotusten hoitoon. Koulutus toteutetaan neljässä jaksossa, joiden yhteenlaskettu pituus on 24 päivää. Viimeinen jakso päättyy kolmiosaiseen loppukokeeseen. Myös omatoimista opiskelua sisältävä koulutus antaa yhteensä 12 opintopistettä.

Koulutuksessa pyritään jakamaan osallistujille viimeinen tutkimukseen ja kokemukseen perustuva tieto eri turvotuksista ja niiden hoidosta.

I jakso:               26.-31.8.               Imusuoniston anatomia ja fysiologia, manuaalisen lymfaterapian peruskäsittelyt, kompressioterapian perusteet.

II jakso:             30.9-5.10.          Kompressiosidonta, inflammaatioreaktion aiheuttama turvotus (posttraumaattinen ja postoperatiivinen turvotus), laskimovajaatoiminta, sekundaarinen yläraajalymfaödeema, turvotusasiakkaan tutkiminen, lääkinnällisten kompressiotuotteiden valinta ja mittaus, kurssin lääketieteelliset luennot.

III jakso:           28.10-2.11.          Sekundaarinen alaraajalymfaödeema, fibroosin käsittely, primäärinen lymfaödeema, lipödeema ja sen manuaalinen käsittelytekniikka, rinnan ja genitaalialueen lymfaödeemat, perinteistä lymfaödeemaa tukevat hoitomuodot, lääkinnälliset kompressiotuotteet.

IV jakso:           25.-30.11.       Kasvojen lymfaödeema, LYKO-terapia muissa taudinkuvissa, perinteistä lymfaödeemaa tukevat hoitomuodot, potilastapauksia ryhmätöinä, teorian ja käytännön kertausta, kolmiosainen loppukoe.

Kurssipaikka:  Rela-hierojat, Kuortaneenkatu 7, 00520 Hki

Opettajat:       Tom Väisänen, ft, lymfaterapian opettaja

Dr.med. Kathrin Jung, Földi-klinikka, Hinterzarten, Saksa

Kurssikieli:   Teoria ja käytännön harjoitukset   – suomi, lääketieteelliset luennot  – saksa, josta tulkkaus ja PowerPoint-esitys monisteineen suomeksi.

Kurssin hinta: 3490 € (sisältää oppimateriaalin, kompressiosidospaketin sekä alv:n)

Lisätietoja:    Tom Väisänen, 050 – 3494 345, tom.vaisanen@pp.inet.fi